Add Your Heading Text Here
-
1List Item
-
2List Item
-
3List Item
-
4List Item
-
9List Item
Add Your Heading Text Here


Plan dnia
8:00 – 10.00 – przyjazd dzieci; swobodna zabawa; czytanie książek, praca plastyczna, zabawa na świeżym powietrzu lub w bazie,
10.00 – 10.30 – drugie śniadanie (oczywiście dzieci również mogą zjeść o każdej innej porze,
10.30 – poranny krąg – czas na wspólne powitanie dnia i łagodne pożegnanie się z rodzicami (tych dzieci, które potrzebują dłuższej obecności rodziców przed rozstaniem). Śpiewamy piosenki, mówimy jak się czujemy, dzielimy się swoimi przeżyciami, przypominamy sobie zasady wypraw i dowiadujemy się co będzie na zajęciach,
11.00 – 12:00 – zajęcia zorganizowane według planu w oparciu o podstawę programową,
12:00 – 13.30 – wyprawa do lasu. Jeżeli pogoda jest niesprzyjająca wyprawie to oczywiście skracamy ten czas. Jednocześnie, podczas wycieczek, realizujemy program edukacji oparty o ministerialną podstawę programową, korzystając z podejścia Reggio Emilia, metody Marii Montessori, metody projektu, pedagogiki przeżyć oraz bazując na podejściu Jespera Juula,
14.00 – 15.00 – przygotowanie do obiadu, obiad, odpoczynek (każde dziecko wybiera formę odpoczynku, może to być sen, odpoczynek na karimacie, oglądanie lub słuchanie książek, praca plastyczna, zabawa na dworze, śpiewanie i zabawy konstrukcyjne),
15.00 -16.30 – swobodne zabawy – podsumowanie aktywności danego dnia, oglądanie skarbów znalezionych w lesie, konstrukcyjne powtarzanie i wiedzy i umiejętności; zabawy plastyczne, muzyczne, gry.